הרבה שואלים אותי איך אני מגיעה לרעיונות שלי ותמיד אני אומרת שזה מתחלק ל4 חלקים: סטאדי, השראה, יצירתיות והכי חשוב - ידע וניסיון:
אתם, כיוצרים צריכים למצוא את הדרך שלכם, מה מעורר אצלכם השראה, מה גורם לכם לרוץ למחשב / לתפוס עיפרון ודף להתחיל ליצור אבל אם הפוסט הזה יעזור לכם למצוא רעיונות נהדרים חדשים - מעולה!
חשוב להבין שעיצוב לוגו זה לא משהו שלומדים ברגע או על רגל אחת, זה הרבה עבודה, הרבה התנסות והרבה התעסקות עם הבנה של צורכי הלקוח מול צורכי המדיות השונות.
החלק הראשון בתהליך עיצוב הלוגו הוא לדעת מי מולי ולכן החלק הראשון נקרא "סטאדי"- לימוד.
אני מתחילה בתחקור הלקוח- מי הוא, מה הוא, מה העסק, מה הסגנון וכו- עובדת באופן ישיר מול הלקוח על בריף לתחילת עבודה.
בריף הוא תקציר הכולל את כל הפרטים והמידע שיש ללקוח להעביר למעצב (במקרה הזה- אני) והוא יכלול מידע כמו- איזה סגנון, איזה צבעים, מה לעשות ומה לא לעשות.
חשוב לבקש מהלקוח למלא את הבריף בצורה הכי מפורטת שהוא יכול כדי שתבינו מה הוא באמת רוצה.
הבריף חשוב מאוד כדי שאבין מי עומד מולי ולכן אני עושה כל מאמץ לא לוותר עליו.
אחרי שקיבלתי את כל המידע של הלקוח אני מתחילה לעבד אותו (אני אוהבת לקחת דף ועיפרון ולכתוב לעצמי את כל ההערות החשובות):
מה שם העסק? מה זה מזכיר לי? מה החתום? האם אפשר לקחת אלמנט מהתחום שלו ולהפוך לחלק מהלוגו?
אני משתדלת לקרוא קצת על כל מקצוע כדי להבין מה יש מתחת לפני השטח, מילים שמתקשרות לתחום, אביזרים שיש לכל תחום וכו.
החלק השני בתהליך הוא ההשראה, כמו שאדריכל יחפש השראה מהטבע לבניית "בית ירוק" ככה גם מעצב גרפי.
אז אחפש באינטרנט תמונות ואלמנטים המתקשרים לתחום, אחפש צבעוניות מיוחדת שמתאימה ומה הדברים הקטנים שיכולים לעשות את הלוגו טיפה מעל כולם, זה יכול להיות אלמנט קטן או חלק מהשם שיתנו לזה קפיצה משמעותית.
חשוב מאוד גם לחפש מתחרים בתחום, לראות מה נעשה כבר, כדי לא לעשות שוב וכדי שלא יצא בטעות לוגו דומה ללוגו אחר!
כחלק מהבריף נשאל הלקוח מה הסגנון שהוא אוהב? נקי? מאוייר? גרפי? רומנטי? ילדותי? מתכתי? שבטי? זה השלב שבו אני מחפשת אלמנטים מהסגנון שלו כדי לשלב בלוגו, אם הלקוחה אוהבת את הסגנון הרומנטי אוסיף פרחים עדינים וצבעי מים שמאפיינים את הסגנון, אם הלקוח אוהב סגנון גרפי אחפש איך לפשט את הצורה וכו.
החלק השלישי והרביעי הם היצירתיות, הידע והניסיון וזה בדיוק השלב שהם שהם נכנסים לפעולה:
אחרי שעשיתי את הלימוד העצמי ואחרי שלקחתי השראה ואלמנטים שונים אני צריכה לחבר את הכל יחד.
את היצירתיות שלי קיבלתי במתנה מהורי, לשמחתי קיבלתי מנת יצירתיות גדולה במיוחד ככה שחלק מהעבודה - אני מודה - מגיע באופן טבעי אבל החלק השני בא מהרבה ניסיון ועבודה קשה.
אתם אגב, מוכשרים לא פחות, אחרת לא הייתם כאן :)
לרוב הסקיצה הראשונה עולה לי בראש עוד בזמן השיחה עם הלקוח ומילוי הבריף.
אני תמיד מתחילה את הלוגו בעיפרון על נייר מול כל המידע שאספתי, לפעמים אני יכולה למלא דפים שלמים עד שאני מגיעה לפחות ל- 4 לוגואים חזקים שעונים על כל הקריטריונים של לוגו מנצח.
אחרי שבחרתי 4 סקיצות אני סורקת את הלוגואים הנבחרים ומתחילה לעבד אותם בתוכנות העריכה שלי.
לפעמים זה מצריך איורים או גופנים מיוחדים ולכן העבודה יכולה להמשך יותר זמן.
אחרי שעיבדתי את הלוגואים והם מספיק טובים אני שולחת ללקוח, מכאן מתחיל "פינג - פונג" של מיילים ושיחות טלפון לגבי מה כן ומה לא, מה לשנות ומה להשאיר.
בחירת הצבעוניות מגיעה לרוב אחרי שהלקוח בחר את הלוגו המועדף עליו, גם הצבעוניות תגיע בעקבות תשאול הלקוח.
זמן עבודה על לוגו יכול לקחת בין יומיים לשבועיים ואפילו יותר, תלוי כמה אתם יודעים מה אתם רוצים, כמה אתם פתוחים לרעיונות, כמה אתם זמינים לעבודה וכמה אתם מבינים את הראש של הלקוח!
את עיצוב הלוגו אני בונה תמיד באילוסטרייטור, בגלל שהיא תוכנה וקטורית זה מאפשר לי לבנות לוגו באיכות גבוהה במיוחד מה שיאפשר ללקוח להשתמש בלוגו גם לכרטיסי הביקור וגם לשלטי חוצות אם ירצה.
לא מעט פגשתי לקוחות שבאו אלי לשחזור לוגו ובנייתו מחדש באילוסטרייטור בגלל שהמעצב שבנה להם את הלוגו המקורי עשה את זה בפוטושופ ועקב כך גודל ואיכות הקובץ מוגבלת וחבל.
אז עכשיו כשאתם יודעים איך זה עובד, קחו עיפרון (או עכבר או לוח גרפי), רוצו לקבל השראה ולהכין מלא עיצובים יפים, מקצועיים ומקוריים!
Comments