top of page
תמונת הסופר/תקורלי

10 כללי הזהב ללוגו מנצח!

עודכן: 4 באפר׳ 2021


לוגו (סמליל) בהגדרתו המילונית הוא אלמנט גרפי הנוצר בכדי לסמל ולייצג חברה או מוצר. לרוב הוא יכלול אלמנט גרפי (צורה) בשילוב טקסט והוא חלק בלתי נפרד ממיתוג המוצר או העסק של הלקוחות שלכם, והוא מספק להם את הרושם הראשוני על העסק. כל עסק זקוק ללוגו בכדי למתג את עצמו ולהיכנס לתודעת הלקוח, מכיוון שהוא מאפשר לזהות את העסק במהירות ולייצג אותו בצורה מקצועית. הלוגו הוא הדבר הראשון שהלקוח רואה ועל פי זה מכתיב את ה"אווירה".

הלקוחות שלכם יכולים להיות אנשי מקצוע נהדרים אבל אם הלוגו שלהם לא ישדר את זה - הם יפספסו את הלקוח עוד לפני שהוא בדק מה היכולות שלהם! ישנם 4 סוגים של לוגואים: 1. לוגו עם צורה ברור המייצגת את העסק - משאית לחברת הובלות, כלב למאלף כלבים וכדומה.


לוגו מנצח | מכללת סטודיו קורלי

2. לוגו עם צורה, שהיא לא בהכרח מייצגת באופן ברור את העסק אבל כן נותנת תחושה כללית בזרימת הקווים שלה (קווים חדים או קווים עגולים), בצבעים שלה (צבעים חמים, קרים, מתכתיים, בהירים, כהים וכו') ובגופנים שמצורפים אליה.


לוגו מנצח | מכללת סטודיו קורלי

3. לוגו טיפוגרפי- מבוסס על טקסט בלבד, מאפיין את העסק על פי הגופנים המתאימים לו.


לוגו מנצח | מכללת סטודיו קורלי

4. איור גרפי כלוגו - איור של דמות שתלווה את המיתוג ותיתן קישור אישי יותר ללקוח (כמו התינוק של "במבה" או הפרה של "עלית"). אנשים יזכרו טוב יותר לוגו של עסק מסוים כאלמנט גרפי (צבעים וצורות) מאשר את שם העסק עצמו וזה בסדר, כי מה שחשוב לנו הוא שברגע שיראו את הלוגו - ייעשה הקישור לעסק.


לוגו מנצח | מכללת סטודיו קורלי

שימוש הצבעים בלוגו חשוב מאוד והוא יכוון את האווירה הכללית עליו מתבסס המיתוג. פלטת הצבעים בנויה כך שנוכל לשחק עם החוקיות שלה וליצור לנו פלטת צבעים משלנו. צבעים משלימים: לדוגמא צהוב וסגול, כחול וכתום, אדום וירוק. כמובן שהצבעים יכולים להיות בגוונים שונים כדי להיות נעימים לעין ולא זועקים מידי. צבעים חמים או קרים: פלטת צבעים שמורכבת רק מצבעים קרים (כל הגוונים בין כחול- ירוק וסגול) או רק מצבעים חמים (כל הגוונים בין צהוב, כתום ואדום). צבעי מונוכרום: צבע אחד וגווניו (כחול, כחול כהה, תכלת, כחול- אפור וכו'). אתם צריכים להסביר ללקוחות שלכם שלוגו ברמה טובה שווה את ההשקעה. לוגו שלא יעשה בצורה מקצועית עלול לפגוע בעסק בצורה משמעותית, הוא עלול לשדר מסר מזלזל, זול וחובבני - מה שכמובן יפגע ברושם הראשוני מול הלקוח. אז הנה לכם, 10 כללי הזהב ללוגו מנצח:

1. ברור וקריא, כך שיהיה נוח לקרוא אותו בלי להסתבך. 2. פשוט ונקי (קחו בחשבון שהלוגו הזה צריך להופיע על כרטיסי הביקור, על החשבוניות בשחור-לבן, באתר האינטרנט בגדלים שונים ובכל מקום כזה הוא צריך להישאר ברור). 3. לוגו ייחודי - כאשר יראו אותו בפעם הבאה יגידו "אני יודע מי זה!" עוד לפני שיתחילו לקרוא. 4. לוגו יציב וממורכז, כי זה בדיוק מה שהוא ישדר לצופה. גם לוגו עדין וקליל חייב להיות יציב וממורכז. 5. שישקף את משמעות העסק של הלקוח ככל הניתן, ואת האופי שלו.

לכן - הקפידו על בחירת הצבעים, הקווים והטקסט המתאים לכל לקוח. 6. לא להגזים בצבעים, יותר מידי צבעים עושים בלאגן בעיניים ולא בהכרח משדרים את מה שבעל העסק רוצה. 7. תמיד, תמיד, תמיד וקטורי! הסבירו ללקוחות שבנייה לא איכותית תעשה הרבה צרות בהמשך ולכן מומלץ (מאוד) לקחת גרפיקאי שיבנה את הלוגו בקובץ וקטורי וישמור על האיכות שלו בכל הפורמטים ובכל הגדלים! 8. יש להתאים את הלוגו למקצוע של הלקוח כדי למשוך את קהל היעד הנכון. 9. שפת הלוגו צריכה להתאים לקהל היעד של הלקוח - כדי להגיע לקהל הנכון וכדי למנוע אי נעימויות מול כאלה שלא מבינים את השפה (למשל, לא לעשות לוגו באנגלית אם קהל היעד לא דובר אנגלית). 10. לוגו מקצועי! הכי הכי חשוב! לוגו זול עלול לעשות נזק במקום לקדם, לוגו זול ולא איכותי עלול לחייב את הלקוח בהמשך לבנות אותו מחדש בעלות לא קטנה - לפעמים מי שמשלם בזול משלם ביוקר! מקווה שעשיתי לכם קצת סדר בראש, עדיין יש לכם שאלות? אתם מוזמנים ליצור קשר!

187 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page