אם תמונה אחת שווה אלף מילים, לוח השראה שווה אלף רעיונות.
בטח כבר שמעתם את המושג הזה "לוח השראה" וגם אם לא - בואו נבין אותו כמו שצריך.
לוח השראה, בדיוק כמו שהוא נשמע הוא לוח (או בעולם הדיגיטלי שלנו - קובץ ממוחשב) הכולל מקבץ של אלמנטים (תמונות, צבעים, גופנים, איורים וכו) שמטרתם היא לתת לך השראה בנושא מסוים ובמקרה שלנו - לתת לכם השראה לעיצוב ספציפי.
זה יכול להיות עיצוב לוגו, עיצוב דמות ואפילו עיצוב הבית, תמיד טוב לקבל קצת השראה.
1. מיקוד זה שם המשחק
היו ממוקדים, זה נשמע מוזר כשמדובר במשהו כל כך רחב אבל אין ברירה. בחרו את הנושא בצורה ברורה, תבינו מה אתם מחפשים.
אם תחפשו "עיצוב לוגו" זה יהיה נושא רחב מידי, אבל אם תחפשו "עיצוב לוגו למסעדת המבורגרים" תוכלו להבין את הכיוון הרבה יותר בקלות.
בדרך להכנת לוח ההשראה תמצאו המון מידע. המון. אם הנושא אותו אתם מחפשים לא יהיה לכם ברור עד הסוף פשוט תלכו לאיבוד.
2. צאו לדוג - Go fish
השראה יכולה להגיע כמעט מכל דבר ובכל מקום: מתמונה שקפצה לכן לעין בפייסבוק, ממשהו שראיתם כשהלכתם ברחוב, מאלמנט שראיתם בחלון ראווה, מתמונה שמצאתם בגוגל או בפינטרסט או מתמונה שצילמתם לפני שנה בטיול משפחתי. הכל יכול להוות השראה. פתחו את העיניים וחפשו את ההשראה שלכם.
3. הרבה זו לא מילה גסה.
החלטתם על נושא ממוקד? יופי. עכשיו בואו נתחיל לחפש מקורות השראה.
חפשו הרבה תמונות. עשרות אם צריך. כל מה שמעורר בכם משהו, כל מה שאתם יכולים ללמוד ממנו. גם מאמנים וממעצבים אחרים (שימו לב, רק נלמד מהם ולא נעתיק מהם! מזכירה לכם את חוק זכויות יוצרים!)
למשל, אם אנחנו בונים לוגו למסעדת המבורגרים נחפש תמונות רלוונטיות:
תמונות של מסעדות המבורגר, תמונות של המבורגרים שונים, צילומי תקריב של ירקות, אנשים אוכלים, לוגואים של מסעדות אחרות, איורים של המבורגר, איורים של חיות וכל דבר נוסף שעולה לכם לראש.
נחפש גם דברים שמתאימים לשם העסק או למידע נוסף הקשור לנושא - לחמים, גריל, כלים לגריל וכו.
חפשו בעברית, באנגלית ובכל שפה שבא לכם.
אספו ה-כ-ל.
4. הפיקו "שמן זית"
אחרי שמצאתם את כל התמונות המתאימות צריך לסנן אותן. מה יכנס ללוח ההשראה ומה יזרק על ריצפת העריכה, או יותר נכון - ימחק מהמחשב, למה? כי אי אפשר וגם לא צריך את כל הכמות הזו.
"אז למה אספנו כל כך הרבה?" טוב ששאלתם. כדי שנוכל להפיק מהם "שמן זית". זה מושג שקראתי בבלוג מעולה בנושא כתיבה והבנתי כמה שהוא נכון.
אנחנו צריכים הרבה מאוד זיתים כדי להפיק שמן זית. ככה גם עם לוח השראה. אנחנו צריכים הרבה מאוד תמונות כדי לבחור את הטובות ביותר, מהן נקבל השראה.
נסו לכלול את כל הדברים שהכי "עשו לכם את זה" והורידו את מה שדומה מידי, את מה שפחות דיבר אליכם ואת מה ששיעמם אתכם, השאירו את המיטב.
5. מה הצבע שלך?
גם לצבעים והרמוניות יש משמעות בלוח ההשראה.
נסו לחבר שני דברים - מה שהלקוח אוהב ומה שנכון מבחינת צבעוניות.
אם אתם בונים לוח השראה לסושיה סביר להניח שצבעים כמו כחול וסגול פחות יתאימו.
אם אתם בונים לוח השראה לאתר לעורכת דין נסו להימנע מצבעים זוהרים וניאון.
יש משמעות לצבעים - מוזמנים לקרוא צבעוניות וגלגל הצבעים כאן!
יחד עם זאת, אפשר לשחק מעט עם החוקיות הזו ולהתחשב גם בבקשות הלקוח.
אחרי שהבנתם מה הצבעים שאתם מחפשים נסו לשלב אותם בלוח ההשראה שלכם.
אגב, זה יכול לעבוד גם הפוך - תוכלו לשאוב את הצבעוניות שלכם גם מהתמונות שכבר מצאתם, כך תמצאו צבעוניות אורגנית יותר.
6. הלוח הזה הוא אני.
אנחנו מדברים הרבה על זכויות יוצרים וגם כאן זה לא שונה.
התמונות שאספנו מגוגל או כל אתר אחר לא שלנו ואין לנו זכות להשתמש בהן לכן לא נפרסם את הלוח בשום מקום. ואני מתכוונת ב-ש-ו-ם מ-ק-ו-ם. הלוח הזה הוא לעיניכם בלבד (וגם לעיני המרצה שלכם לצורך לימודי בלבד).
הלוח מגניב מאוד אבל אם תפרסמו אותו אתם עלולים להסתבך עם הפרה של זכויות יוצרים ותאמינו לי שאתם לא רוצים את זה.
הלוח מיועד לנו, לעזור לנו, לתת לנו השראה ולא יותר מזה.
7. נראה אתכם.
כנסו לאתר פינטרסט: www.pinterest.com
פתחו לעצמכם משתמש וצרו לוח השראה מדליק בנושא עיצוב לוגו למשתלה של קקטוסים קטנים.
אתם יכולים לחפש באתר פינטרסט ובכל אתר נוסף, להעלות לשם תמונות וליצור לוח השראה מעולה.
מחכה לראות את הלוחות שלכם!
Comentarios