top of page
תמונת הסופר/תסטודיו CSK

מהו איור גרפי?

איור גרפי הוא למעשה ציור דיגיטלי אשר ילווה את המוצר או העסק שלכם.

הוא יכול להיות דמות שתהיה בהקשר ישיר למוצר שלכם, למשל אם אתה מאלף כלבים נוכל לעצב כלבלב חברותי במיוחד שילווה את הפרסום, אם אתה מתעסק ביבוא מוצרי נוי מהמזרח נוכל לעצב דמות עגולה ורכה שתזכיר את בודהה ותיתן תחושה מיסטית לכל המוצרים.


איור גרפי יכול להיות כדמות שלא חייבת להיות קשורה למקצוע, למשל אם את מעצבת גרפית מתולתלת נעצב לוגו של כבשה חייכנית, חביבה ומזמינה. מה שחשוב הוא שהדמות תשדר את התחושה או המסר שאתם רוצים להעביר.

לאיור סגנונות מיוחדים וטכניקות מיוחדות מציור עם צבעים, עפרונות, צבעי מים או בכלל ציור דיגיטאלי במחשב.

בסטודיו "קורלי" אנחנו מתמחים באיורי דמויות מיוחדות ומסוגננות באיור דיגיאטלי.


איור גרפי טוב הוא כמו לוגו טוב: חזק, מעביר את המסר והכי חשוב- נשאר בזיכרון!


כל דמות יכולה להיות לוגו בהקשר הנכון אבל לא כל לוגו הוא איור גרפי.



כולנו מכירים וזוכרים את הספרים שגדלנו עליהם, את תלתלי הזהב של הנסיך הקטן, את שמלתה הכחולה של אליס בארץ הפלאות ואת פירותיו האדומים והמתוקים של העץ הנדיב.

אם אומר לכם שתוכלו להפוך את המוצר שלכם למוצר שכולם מכירים בזכות דמות מגניבה שתשאיר חותם בזיכרון הלקוחות, לא הייתם רוצים לדעת איך?

"אבל למה אני צריך אחד כזה בשביל למתג את העסק שלי?" נכון, איור גרפי לא מתאים לכל אדם וגם לא לכל תחום אבל הוא שווה את ההשקעה בו.

למעשה האיור הגרפי הוא הסבר או תיאור של מצב מסוים ללא מילים, והוא יכול להעביר מסר או רעיון במחווה של דמות רק על פי עיצוב דמות- הבעות פניה ותנועות גופה, ובכך לאפיין את העסק שלכם כמו לוגו ולפעמים אפילו יותר!

 

קחו לדוגמא את התינוק של במבה מחברת אוסם-  כולנו מכירים אותו וכולנו יודעים איזה מוצר הוא מוכר, למה? כי המעצבים יצרו קשר ישיר בין המוצר- במבה, חטיף בוטנים לילדים- וחיברו אותו לדמות התינוק המוכרת. אומנם עדיין אין לו מספיק שיניים אבל זה בסדר כי מבמבה הוא כבר יכול ליהנות. דרך האיור העבירו לך את המסר שהתינוק שלך יכול לאכול במבה ואפילו לבקש עוד ("אבא, אמא, במבה") ואם זה מספיק טוב לתינוק שלך אז בוודאי שזה טוב גם לך.

דמות התינוק מופיעה בכל פרסומת, בכל מבצע ובכל פרסום (בכל המדיות הויזואליות- טלויזיה, אינטרנט ודפוס) של המוצר, ואט-אט המוח שלנו קישר שבכל פעם שהתינוק הזה מופיע אנחנו יודעים שזו פרסומת של המוצר "במבה".

 

עוד דוגמא? הפרה של עלית ("תמיד איתך, שוקולד פרה") - הפרה החביבה של עלית מופיעה בכל מוצר הקשור לשוקולד, לפעמים לבדה, לפעמים עם כובע, צעיף, בלון או משפט משעשע בהתאם למוצר.

הפרה אומנם עברה מספר שינויים מאז שנות ה-50, בהן יצא לראשונה "שוקולד פרה" אך עד היום אין ספק לאיזה חברה היא שייכת (עלית) ואיזה מוצרים היא מוכרת.

דמות הפרה היא חביבה וסימפטית, לפעמים מצחיקה, לפעמים קצת צינית אבל תמיד מזמינה. אז למה בחרו פרה? ההקשר בין השוקולד לפרה ברור- ברגע ששמו פרה גרמו לנו לקשר באופן אוטומטי בין שוקולד וחלב טרי למוצר בריא יותר.

 

"ואם אני משווק שירות ולא מוצר?"

ובכן, גם לזה יש לא מעט דוגמאות בשוק הפרסום- קחו למשל את שקע ותקע מחברת החשמל שהתחילו כאיור גרפי, שקע ותקע הן זוג דמויות מאופיינות כך שכולם יוכלו להתחבר אליהן, חביבות, מצחיקות וסקרניות. הן מעבירות מידע אינפורמטיבי חשוב לילדים ולמבוגרים, מזמינות אותנו לאירועים של חברת החשמל ובעיקר ונתנות צד נעים, כזה שקל יותר להתחבר אליו, לנושא חשוב ומסוכן מאוד.

שקע ותקע לא מנסים למכור לנו מוצר אך הם עדיין מאוד מוכרים לנו בהקשר של חברת חשמל.

יש עוד המון דמויות ודוגמאות שעושות את אותה פעולה- מעבירות מסר בדרך שתגרום לנו לזכור אותם ואת מה שהם משווקים- בין אם זה מוצרים או שירות, ובין אם זה בארץ או בחו"ל.

  

איור גרפי ועיצוב דמות למוצר שלכם היא דרך מקורית ליצירת קשר אישי ומיידי עם הלקוח, והכי חשוב- ישאיר את המוצר שלכם בזיכרון הלקוחות.

אז, אם החלטתם שאתם רוצים להפוך את המוצר שלכם לבלתי נשכח אתם מוזמנים לדבר איתנו ויחד נבנה דמות מיוחדת במיוחד בשבילכם.

3 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page